W Bytomiu podpisano umowy na opracowanie Programów Funkcjonalno-Użytkowych dla Velostrady nr 5, która ma zbudować kręgosłup transportu rowerowego między miastami Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Długość odcinka wyniesie ponad 11 km, co czyni go najdłuższym fragmentem planowanej trasy. Całkowity koszt przedsięwzięcia osiągnie ponad 1,1 mln zł, a fundusze na ten cel pochodzić będą z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Trasa Velostrady nr 5 została podzielona na kilka segmentów, obejmując różne ulice i punkty w Bytomiu oraz w Tarnowskich Górach. Planowane odcinki sprowadzą ruch rowerowy od granicy z Tarnowskimi Górami do ul. Polnej, a następnie poprowadzą go przez ul. Łokietka do ul. Hakuby i dalej do ul. Celnej. Ostatecznie trasa zakończy się na granicy z Piekarami Śląskimi, gdzie rowerzyści będą mieli dostęp do Velostrady nr 2.
Władze Bytomia wskazują, że budowa Velostrady ma za zadanie nie tylko poprawić komfort podróży rowerowych w regionie, ale również zintegrować miasta i gminy wchodzące w skład Metropolii. Dzięki szybkiej i bezpiecznej trasie mieszkańcy będą mogli łatwo przemieszczać się między gminami, co przyczyni się do wzrostu popularności rowerów jako środka transportu. Oczekuje się, że nowe drogi rowerowe zwiększą atrakcyjność korzystania z jednośladów i wpłyną pozytywnie na rozwój transportu ekologicznego w regionie.
Źródło: Urząd Miasta Bytom
Oceń: Nowa Velostrada nr 5 połączy Bytom z Tarnowskimi Górami
Zobacz Także



